K3 jurkje voor poppie

Ik hoop dat jullie hebben genoten van het weer de afgelopen dagen, wat was het fijn om weer buiten te kunnen zitten, genietend van het zonnetje! En de komende dagen blijft het zo, heerlijk.

Mijn nichtje is gek op K3 en wilde ook graag een door tante Natalie gemaakt jurkje voor haar BabyBorn. Voor haar verjaardag heb ik die 2 gecombineerd: een K3 jurkje voor haar poppie! Klinkt simpel. En dat is het eigenlijk ook wel, met het juiste patroon kom je al een eind namelijk. Bij Wolly Online een leuk basispatroontje gevonden voor een jurkje. Als materiaal heb ik Terlenka gebruikt (want poppenkleertjes worden snel vies en deze stof kan in de wasmachine en droger!) en verder 4 lintjes voor de "regenboog". Dat laatste was eigenlijk het meeste werk: 4 verschillende kleurtjes dus 4 verschillende kleuren garen: ieder lintje weer opnieuw machine inrijgen en heeeeeeeel rustig stikken. Ik heb nog wel eens de neiging om te snel te willen, in het kader van grote stappen snel thuis. Maar nu moest echt de rem er op. De rest van het jurkje ging prima. Ik heb wel de belegjes geskipt. Dat is zo'n gefrot en ik krijg het nooit zo mooi als ik zou willen. Misschien is dat mijn perfectonistische aard, ik weet het niet. Maar goed, zonder ging ook prima, ik heb de naadtoeslag naar binnen gevouwen en smal op de kant doorgestikt.
Uiteindelijk stuitte ik nog op 1 probleem. En best een groot probleem...: mijn meisje. Toen ze het jurkje zag wilde zij er uiteraard ook eentje voor haar poppie. Dus maakte ik er voor haar uiteraard ook 1.



Kus Natalie


1 opmerking:

  1. Leuk jurkje ! Waar haal je toch het geduld voor al dat gefrutsel Natalie ;)

    BeantwoordenVerwijderen

We love Otium!

Mijn sewing-mojo begint terug te keren! Ik wilde eindelijk eens iets voor mezelf maken, als ik al iets maak is het voor onze spruit. En nu e...