Beertje Brom

Zonder mezelf veren in mijn kont te steken mag ik best zeggen dat ik creatief ben. Ik kan borduren, naaien, punniken, scrappen, cadeautjes maken... Alleen dat haken, dat kreeg ik maar niet onder de knie. En als ik dan al die leuke creaties op Pinterest en Facebook voorbij zag komen was ik toch echt een tikkeltje jaloers. Meerdere keren een poging gewaagd. Ik kreeg alleen de losse onder de knie. En das toch echt een soort vingerhaken, maar dan met een haaknaald. Maar eigenwijs als ik ben (en een tikkeltje koppig) wilde ik toch ECHT leren haken. Dus kwam er weer een poging. En deze is succesvol! Met dank aan het tijdschrift "Guide van A tot Z Amigurumi" met hele duidelijke foto's, youtube en Pinterest is het me gelukt! Ik heb er zelfs binnen 1 week een succesvolle poging mee gedaan een amigurumi te haken. Het patroon dat ik gekozen heb is Beertje Brom van Stip en Haak. Er stond bij dat het zeer geschikt was voor beginners. En dat klopt ook! Okay, ik ben 8 keer opnieuw begonnen. Met name de start vond ik lastig. Ook het vasthouden van de draad was een dingetje. En het haken van vasten ging in het begin niet goed. Maar al doende leert men en zie daar:

Beertje Brom ala Sophie


Gehaakt met een haaknaald nr 3 en Catania garen fuchsia roze en wit.

Ik ben zo trots op het resultaat. Verre van perfect maar ala, het is tenslotte mijn allereerste! En als ik af mag gaan van de reactie van mijn meissie een succes, hij is meteen ingepikt :)

Liefs, Natalie

1 opmerking:

  1. De enige imperfectie die ik zie is dat het misschien niet helemaal perfect gevuld is maar als ik naar het haakwerk op zich kijk, is dit zo ongelooflijk gelijkmatig gehaakt. Dit is echt geen beginnerswerk meer hoor! Kleine waarschuwing is hier misschien wel aan de orde....ik vrees dat je er een nieuwe verslaving bij hebt 😉

    BeantwoordenVerwijderen

We love Otium!

Mijn sewing-mojo begint terug te keren! Ik wilde eindelijk eens iets voor mezelf maken, als ik al iets maak is het voor onze spruit. En nu e...