ballerina's

Mijn meisje is een echt meisje, voor zover je je aan de heersende stereotypes mag houden. Haar favoriete kleur is roze, ze zit op ballet, houdt van zwierrokjes en jurkjes. Is altijd aan het zingen en dansen. Wil op pianoles en verder wil ze het liefst tekenen, knutselen, met strijkkralen aan de slag of leren borduren... En zelf aan de slag met een naaimachine. Al vindt ze het ook super om te voetballen met haar papa!
Mijn favoriete website (Pinterest uiteraard, lol) heeft me weer een heleboel inspiratie gegeven om iets moois te maken wat mooi aansluit op ons balletmeisje:




Ik heb gekozen voor fuchsia roze in plaats van het schattige babyroze. Het maakt het geheel toch wat stoerder en ook tijdlozer in mijn ogen.
Als sluiting weer gekozen voor Kamsnaps. Ze zijn op dit moment echt favoriet.
Het sierstiksel was eigenlijk niet gepland. Het biaisrandje lukte niet zo goed als ik gehoopt had. Ik vond het tijd om eens mijn Bernette verder uit te testen, en dan bedoel ik eigenlijk de siersteken. Met dit als resultaat. Ik en meisje zijn er erg content mee!

En om in de cadeautjes voor vriendinnetjes van Sophie te blijven:


Ook deze was voor een kinderfeestje. Het meisje in kwestie houdt ook ontzettend van dansen en van roze, alleen is haar kamer ingericht met de kleuren licht oranje en wit, met wat extra kleurtjes als lichtgroen. Dus met een roze kussen aan komen zetten, tja... Ik had het ijsjesstof een tijdje terug gevonden bij Stoffen.net, ik vond de kleurtjes zo lief. En nu wist ik dat dit perfect was voor dat meisje. De ballerina template heb ik op Pinterest gevonden, ik heb alle stukken uit vilt geknipt en uiteraard een echt tulen rokje voor dit kleine ballerinaatje. Sophie wilde hem eigenlijk zelf houden dus moest ik beloven dat ik er ook 1 in het roze ga maken. Tuurlijk meis. Heb alleen niet gezegd wanneer, hahaha.

Kus, Natalie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

We love Otium!

Mijn sewing-mojo begint terug te keren! Ik wilde eindelijk eens iets voor mezelf maken, als ik al iets maak is het voor onze spruit. En nu e...