ik tip... een tipi!

Nu de eitjes ondertussen allemaal gevonden zijn en de chocola zelfs bij deze chocoholic de neus uit komt is het tijd voor een nieuwe post.

De laatste tijd kwam ik op Pinterest vaak accessoires met het thema Indianen tegen. Alhoewel, deze benaming schijnt niet helemaal politiek correct te zijn. Hmmmm.
Maar toch vond ik met name de kussentjes in de vorm van een tipi erg leuk.
Ik had bij de Kwantum een enorm leuke gordijnstof gevonden die gemaakt leek te zijn voor het thema Tipi. En ook nog eens zwaar geschikt voor jongetjes. Want die blijven een beetje achter in accessoires-land in mijn ogen. Vaak zijn het toch kussentjes voor een meisjeskamer. Tijd om daar verandering in te brengen!
Het patroon tekende ik zelf en na een beetje experimenteren met de formaten aan de slag gegaan.



Ook voor meisjes (of hun mama) die niet zo van prinsesjes houden een tipi:

Het bloemetjesstofje had ik al heel lang in mijn stoffenvoorraad liggen. Eerst met het idee er een jurkje mee te maken voor mijn meisje. Later weer om te verwerken in een quiltje. En uiteindelijk is het nu onderdeel van een tipi-tje. Ik blijf het zo'n schattig stofje vinden! Deze is eigenlijk wat meer voor een meisje-meisje, binnenkort toch maar eens wat experimenteren met verschillende kleuren en stijlen.

Over experimenteren gesproken: mijn vierde post en de vierde layout van de blog. Deze is voorlopig een blijvertje. Denk ik ;)

Een fijne 2e paasdag allemaal!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

We love Otium!

Mijn sewing-mojo begint terug te keren! Ik wilde eindelijk eens iets voor mezelf maken, als ik al iets maak is het voor onze spruit. En nu e...