Een libel is geland

Ik heb gekozen voor denim als basismateriaal voor mijn kussens. Mijn streven is te proberen in ieder kussen iets van denim te verwerken. Het leukste vind ik het gebruiken van oude jeansstoffen: de stof is al vaak gewassen en gedragen, vertoont slijtplekken en beschadigingen, en dat is veel mooier dan nieuwe stoffen die egaal van kleur zijn en zonder een verhaal.

Ik ga de komende posts terug in de tijd: ik ga iedere post 1 of 2 kussens laten zien die al een tijdje geleden gemaakt zijn.

Mijn zwager en schoonzus hebben vorig jaar hun droom waargemaakt: een nieuw huis met veel ruimte voor een moestuin, de natuur en hun paard. Natuurlijk hoort daar een cadeautje bij. Ik heb voor hen een kussen gemaakt. Niet te druk en te blij, dat past niet bij ze. Ik heb gekozen voor natuurlijke kleuren en materialen, zoals jute. Maar ook een heel stuk van een jeansrokje, gevonden bij de kringloop om het te vermaken tot een rok voor mezelf maar uiteindelijk is het dus een kussen geworden.



Het is een "create as you go" project geworden. Ik had geen vooropgesteld plan of ontwerp, alleen een aantal dingen die ik er in wilde verwerken: de afbeelding van de libel, die past namelijk perfect bij hun liefde voor de natuur. Verder de spijkerstof en de jute. Aangevuld met vilt, paspelband en een achterkant met sluiting door middel van Kamsnaps en zie daar: een Kus en Zo!







1 opmerking:

  1. wat leuk dat je een nieuw blog bent begonnen. Je kussens zien er leuk uit.Heel veel succes
    Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen

We love Otium!

Mijn sewing-mojo begint terug te keren! Ik wilde eindelijk eens iets voor mezelf maken, als ik al iets maak is het voor onze spruit. En nu e...